Stemningen stod i taket blant de ansatte hos Extra Verdal da butikken onsdag kveld ble kåret både til årets butikk i Coop-kjeden, samt mottok den prestisjetunge prisen for butikken det er best å være kunde hos.
Dette er tredje gang at én og samme butikk stikker av med begge prisene i kjedens årlige utdeling, og i alle tilfellene er det Extra Verdal som har klart bragden.
Roser de ansatte
Hvert år kårer Extra-kjeden den beste av de beste blant landets 553 butikker, der kriteriene favner alt fra kundeopplevelse, de ansatte prestasjoner, lønnsomhet og omsetningsutvikling.
Kåringen skjedde under Coop-kjedens årlige samling på Gardermoen, der alle butikksjefene var samlet.
– Det er utrolig hyggelig å få slike priser, de henger høyt og konkurransen er tøff. Jeg er stolt over gjengen min som står på hver dag. Vi er aldri helt fornøyd, hver dag handler om å bli ørlite grann bedre, sier butikksjef Rolf Staberg.
Butikken kunne notere en rekordomsetning i fjor for Extra Verdal med 146,1 millioner kroner.
Tredje gang
Butikken i Verdal er både kjedens best drevne, og har i tillegg landets mest fornøyde Extra-kunder.
– Vi går alltid til disse kåringene med et håp om vinne, men å ta hjem begge to når vi vet hvor tøff konkurransen er - det turte jeg ikke drømme om. Det er en bekreftelse på jobben vi gjør, og ingenting betyr mer enn at kundene er fornøyde med oss. Vi bruker mye tid til å se på tilbakemeldingene vi får fra de løpende kundemålingene, og tenker hele tiden på hvordan vi kan bli enda flinkere til å sette kunden først. Det skal være hyggelig å handle hos Extra Verdal, sier Staberg.
Og vi skjønner at konkurransen er hard når det er hele 553 Extra-butikker landet over.