Etter planen skulle Sophie Elise Isachsen neste uke ha lansert sin nye merkevare, en godterilinje som føres av Rema 1000. Det skriver TV 2.

VG skrev i juni at merkevarehuset The Feelgood Company hadde søkt om varemerkenavnet «Candygirl by Sophie Elise».

Ifølge TV 2 er lanseringen nå satt på vent.

LES OGSÅ: Den frekke storesøstra er en NRK-skandale

Som følge av Instagram-bilde

Det har stormet rundt Isachsen de siste dagene, etter at hun publiserte et bilde på Instagram hvor hun poserer sammen med en venninne.

I hånden holder venninnen en liten pose med noe som ser ut som hvitt pulver i.

Bildet ble raskt fjernet fra Instagram, men Kringkastingsrådet har likevel mottatt over 2400 klager som følge av bildedelingen, da Isachsen er en podkast-profil i NRK.

Isachsen har over 580 000 følgere på Instagram.

LES OGSÅ: Sophie Elise kommenterer ikke Instagram-bildet i NRK-podkast

Setter salget på vent

Rema 1000 skal etter det God kveld Norge vet ha sendt ut melding internt om at de velger å «fryse lanseringen» og at sukkervarene med navn Candy Girl er «sperret for salg i kasse».

Til God Kveld Norge bekrefter Hege Rognlien i Rema 1000 at utsettelsen skjer som følge av bildedelingen på Instagram.

– Situasjonen som er nå er uavklart. Derfor har vi valgt å holde igjen lansering inntil vi vet litt mer. Fordi situasjonen er så uavklart som den er, så er lanseringen midlertidig satt på hold, sier hun til kanalen.

Hun sier at de vil gjøre en videre vurdering med leverandøren sin.