Markedet for forretningsreisende har tatt seg opp etter sommersesongen. På de mest populære forretningsrutene i Norge er antall reisende nå tilbake på samme nivå som i tredje kvartal 2019, opplyser flyselskapet torsdag morgen.

– Etterspørselen forventes å bli lavere i vintersesongen, men vi er godt forberedt på å håndtere den roligere perioden, både gjennom nøye ruteplanlegging og fleksible leasingavtaler, samt gjennom gode avtaler med våre kolleger og fagforeninger, sier Geir Karlsen, konsernsjef i Norwegian.

Resultatet før skatt endte på 910 millioner kroner, og det ble negativt påvirket av høye drivstoffpriser og en sterk dollarkurs.

Flyselskapet hadde 6,1 millioner passasjerer i kvartalet, opp fra 2,5 millioner i samme kvartal 2021. Fyllingsgraden økte til 88,8 prosent, opp fra 73,1 prosent for samme periode i fjor og 81,2 prosent i forrige kvartal.

Ved utgangen av kvartalet bestod Norwegians flåte av 69 fly.