Avtalen varer til og med 2025, og inkluderer VM i Trondheim. Craft blir dermed en strategisk samarbeidspartner for Johannes Høsflot Klæbo, melder Craft selv i en pressemelding.

Fra før av har Norges Skiforbund en avtale med samme leverandør av sports- og fritidstøy. Landslagene i langrenn, skiskyting og kombinert har alle valgt Craft som sin leverandør av tøy til trening, konkurranser og fritid.

– Craft er en strategisk samarbeidspartner for meg. De har gjennom mange år levert klær av teknisk god kvalitet, og det er et stort pluss at de har et moderne design på klær for trening, konkurranse og fritid. Jeg tror dette vil passe meg godt, sier Johannes Høsflot Klæbo i pressemeldingen.

– Sammen skal vi utvikle klær tilpasset de ulike treningsformene som vi langrennsløpere driver med, og jeg ser frem til å kunne bidra til å videreutvikle klær og utstyr som holder høy kvalitet både når det gjelder design, passform og teknisk funksjonalitet, sier Johannes Høsflot Klæbo.

Millionbeløp

Trønderen ønsker ikke å snakke om avtalens økonomiske verdi, men i følge Adresseavisen så har avtalen en verdi på tre millioner kroner i året til og med VM i 2025. Til sammen kan det altså være snakk om en ny avtale med to-sifret beløp. Fra før har Klæbos avtale med bensinkjeden Uno-X, en verdi på fem millioner kroner i året.

– Jeg ønsker ikke å gå i detaljer på avtalens størrelse. Men jeg kan si såpass at det er en av mine største og viktigste sponsoravtaler, sier Høsflot Klæbo i pressemeldingen.

Det er manager og pappa Haakon Klæbo som har jobbet frem avtalen med Craft. Johannes Høsflot Klæbo skal også benyttes av Craft i internasjonal sammenheng.

– Vi har store planer om å implementere Johannes i vår markedsstrategi i årene fremover. Selv om Craft er en nordisk merkevare ser vi at Johannes har en kommersiell verdi også globalt. Det ønsker vi å dra nytte av i våre internasjonale kampanjer. Vi ser frem til å spille på lag med Johannes i årene fremover, samt spille hverandre gode, sier markedssjef Caroline Graham i Craft.