Med over 40 søkere, var det sterk konkurranse om jobben. Styreleder i Trondheim Markedsforening, Mats Muri Løberg, kunne ikke vært mer fornøyd:

- Vi er superhappy over å ha fått Ida med på laget. Hun er offensiv, har god energi, et godt driv og ikke minst så har hun noen menneskelige verdier som passer perfekt med hvem vi som forening ønsker å være og fremstå utad. Ida er definitivt riktig person til å ta Trondheim Markedsforening til neste nivå, sier Mats Muri Løberg.

Ida kommer fra jobben som daglig leder i Volt, hvor hun både jobbet med salg, ledelse og drift. Hovedpersonen ser veldig frem til å ta fatt på utfordringen:

– Jeg er utrolig stolt over å ha landet denne jobben, og gleder meg virkelig til å skape gode, relevante og kunnskapsrike arrangementer i tiden som kommer. Veien er målet, og jeg tror Trondheim Markedsforening kan bistå til enorme mengder kunnskapsdeling i en bransje som endrer seg kjapt. Jeg er allerede godt i gang, og liker det jeg ser. Dette blir knall, sier Ida Charlotte Lund.

Flere og bedre arrangement

Videre forteller Ida at foreningen har store planer om å øke antall arrangementer og styrke kvaliteten på arrangementene.

– Vi ser at behovet for å møtes fysisk, holde seg oppdatert på bransjenyheter eller rett og slett bare hente inspirasjon, sjeldent har vært større. I en mer og mer digital verden, ønsker vi å samle markedsførere på tvers av bransjer oftere enn før. Vi ønsker at arrangementene skal ha såpass kvalitet at det er noe ingen vil gå glipp av, sier den nye TMF-sjefen.

Trondheim Markedsforening ble grunnlagt i 1914 og var den første reklameforening i Norden.