Fra bunn til topp på 10 år: – Utrolig gledelig og rørende

På ti år har NTE klatret fra bunn til topps i Norsk Kundebarometer.

Ranja Vassli og resten av NTE kan juble over årets resultat fra Norsk Kundebarometer. Foto: NTE

Forskningsprosjektet Norsk Kundebarometer ved Handelshøyskolen BI har i over tjue år målt kundetilfredshet og lojalitet blant norske forbrukere. I år har NTE klatret helt til topps blant strømleverandørene.

– Det er utrolig gledelig og rørende å få beskjeden om at NTE er bransjevinner av BIs kundetilfredshetsbarometer i 2021. Det ligger mange år med godt arbeid bak dette, forteller leder for markedsføring og konseptutvikling i NTE, Ranja Vassli i en pressemelding.

Tilbake i 2011 lå NTE i bunnen blant strømleverandørene, med 56 poeng av 100 mulige i kategorien kundetilfredshet. De siste par årene har NTE ligget på tredjeplass bak Gudbrandsdal Energi og LOS.

– I år har vi vunnet førsteplass i strømbransjen, med hele 76,4 poeng. På ti år har vi altså klatret over 20 poeng på skalaen. Det er vi veldig stolte av, sier Vassli.

Å hvile på laurbærene er derimot ikke aktuelt, ifølge Vassli.

– Selv om vi har de mest fornøyde strømkundene i år, så gir vi oss ikke med det. Det finnes alltid noe vi kan bli bedre på, og vi skal fortsette jobben med å vise strømkundene våre at de har valgt riktig strømleverandør, sier hun.