Coop lanserte toppskåret pølsebrød i 2019. Det som den gangen var en nyvinning, var basert på tester blant forbrukere og erfaringer fra profesjonelle pølsemakere.

– Nordmenn spiser en halv milliard pølser årlig, og det har blitt en god variasjon i hyllene i både type og smak på pølsene. Når det kommer til brød eller lompe, er vi mer tradisjonelle. Tanken med nyvinningen var likevel å sørge for en stødigere servering av pølser med topping. Derfor lanserte vi toppskåret brød, i tillegg til at tradisjonelt sideskåret også var tilgjengelig. Nå innser vi at den førstnevnte varianten ikke har slått tilstrekkelig an hos flertallet av pølse-folket, sier Harald Kristiansen, kommunikasjonssjef i Coop Norge, i en pressemelding.

Og legger til:

– Coop er eid av kundene og vi lytter til tilbakemeldinger fra dem. Og når det gjelder snitting av pølsebrød har det vært engasjerte kunder, som har gitt tydelig tilbakemelding om at sidesnitt er å foretrekke.

Toppsnittet pølsebrød fra Coop vil dermed snart være mathistorie. De siste posene selges ut i løpet av få uker, kanskje enda raskere nå som grillværet treffer store deler av landet,

– Alt har en ende, men pølsa har to, sier Kristiansen videre.